Jag och mina barn på resande fot i livet

Ännu en vecka dom har varit en total jobb vecka!

Publicerad 2008-02-24 19:20:14 i Båten,

Kära vänner, nu är äntligen veckan slut och jag har bara tok jobbat denna vecka som jag skrev i mitt senaste inlägg.
Mina dagar har varit tunga:
Åkt till jobbet 06:50 (framme 07:30) åkt hem ca 18:30 och sedan åkt till båten och jobbat, kommit i säng ca 24:00
så har min vecka sätt ut förutom onsdagen då jag kom i säng ca 01:30 och var tvungen att var på jobbet 06:30.

Så nu under helgen så har jag varit på båten från morgon till sena kvällen, och det syns på bilderna som följder att jag har gjort super mycket.

Skulle titta på melodifestivalen i går la mig i soffan och tog en wirre pirre och vet ni vad, jag slokande precis innan det skulle börja och vaknade kl 21:30... är jag slut nej då!!! eller kanske lite ¨å det var lika bra att forstätta till sängen.

Men i morgon kommer min älskade lilla flicka så det blir att softa hela veckan med henne, det är precis så här mitt liv ser ut nu, inte roligt kanske ni tycker, okey inte jag heller men har jag ett mål så har jag och självklart skall jag fullfölja detta!!

Detta har hänt med båten!
image340
Städade golvet och den akta hytten eftersom jag skulle lägga in golv i salongen
image341
Till höger ser ni den nu lackade paneln som skall ligga där den ligger!
image342
Rent och snyggt!
image343
image344
Även i styrhytten blev det städat!
image345
Så vad tycks? golvet är klart och det är isolerat under med 20 mm frigolit och snacka om vilken skillnad det blev på temperaturen!. Jag är mycket nöjd med resultatet :-D
image346
image347
image348
Elementet som ni ser längst bak gjorde att temperaturen låg på ca 25 grader varmt och det är ett litet element så ni kanske förstår vilken skillnad detta gjorde.
image349
Är lite kluven på om jag skall ha panel på väggarna det var mycket snyggt med ljusa väggar.. Hmm
Har även denna vecka gjort belysning för utomhus och inomhus ändamål.
Listerna som jag har fräst, borrat och slipat har jag försätt med olika dioder vita och röda. Dessa är tänkt att tändas på kvällarna, rött när man åker, så att man inte förstör nattseendet och det vita när vi ligger still.
Gjorde extra långa för att sitt utomhus för att lysa ner på däcket , tror det blir super nice!
image350
De röda dioderna
image351
Och de vita
image352
Och nu underifrån
image353
Här ser ni diodlisterna som jag har fäst, dessa skall skyddas med en list.
image354
Jag hade storm när dessa monterades men det var sol i alla fall :-D så det värmde lite.
image355
Dessa svarta "pluppar" är dioderna som sitter 2 och 2, vit & röd
Sedan var det dags för listerna som verkligen kommer att göra "det" på båten!
image357
Innan bild
image358
Efter bild, snyggt va!
image359
Listerna runt styrhyttstaket.
image360
Listen är klar över diod listen, asså vilken skillnad.
image361
Som ni ser så blev allt klart innan det började regna, jag är MYCKET nöjd med resultatet och det böev precis som jag hade föreställt mig att det skulle bli. Måste berömma mig sig, jag är faktiskt riktig duktig tycker jag.
image362
Som ni ser så är det målat runt skjutdörren också med vitt så nu börjar hon ser klarare ut.
image363
Detta är vad nyfika personer få se när dem tittar in genom fönstret ner i salongen.

Målet denna vecka var också att få bort denna fula presenning och det lyckade jag med.

Ser ni det färdiga resultatet nu? hoppas att "hon" kommer att väcka lite uppmärksamhet när vi glider fram på kanalen i sommar!. I och med att jag la golvet och målade inomhus så ser jag faktiskt att jag kommer att bli klar utan att slita häcken av mig och det känns så skönt!.
Hoppas ni  alla har haft en bra helg!

Kram!

Kommentarer

Postat av: Soffie

Publicerad 2008-02-25 18:12:52

WOW vilken båt du håller på att fixa!Vad fint det blir!
Vad roligt det måste va!
Vart har du din båt?Vid havet eller i en sjö?
Må så gott!!!

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-26 16:35:15

hej hopp!
Japp här renoveras det för fulla muggar.Har idag målat 40 kvm vägg...URK!!!
Mina barn kommer på fredag denna vecka och stannar tills den 17 mars:)))
Hoppas allt är bra! Och tack för komplimangen om håret:)) KRAM!

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-27 05:07:50

Morning! Hoppas din dag blir fin! SJälv målar jag snart...igen...Jaja bara 40 kvm väggg kvar....*peppar´mej själv*

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-28 05:05:04

Morning! Har fördelen att då jag har ett projelt på G så är jag ganska målmedveten:)) Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela