Jag och mina barn på resande fot i livet

Vilken superdag!!!

Publicerad 2008-04-26 20:43:46 i Båten,

Även fast jag har jobbat som en gris!!! med vårstädningen för föreningen!
Alexandra var sååå hjälpsam och alla tycker hon är så goo, Kalle och Adam hjälpte till lite men när "Pappa" inte såg så smet dem in och spelade på sina datorer.
Har gått hela dagen utan tröja så det var grunden till min brunfärg :-D har nämligen lätt att blir brun..
Lovade lite bilder och här kommer dem!
Den 18/4 så var jag tvunget att åka lite båt, kände mig så nöjd med arbetet som jag har gjort! så här kommer lite mysiga bilder från min ensam resa.
image454
Har precis lämnat platsen i kanalen!
image453
Hmm vem kör nu då?, kändes lite som Titanic längs fram i fören!
image455
En utsiktsbild från styrhyttstaket i solskenet
image456
Och nu från fören
Har jobbat vidare med elsystemet så nu börjar det verkligen likna något :-d
image458
Denna bild har jag visat förr men nu till klar panel!
image459image460
Ser nästan ut som man har köpte den! tycker jag i alla fall men jag har gjort allt på denna panel förutom knapp konsolen!
image461
Så här blev förarplatsen efter mycket jobb.
image462
Kompisen Jocke som slipar en av teaklisterna
image465
Har ställt upp teakplywooden på den platsen den skall monteras på.
image463
Här leker han kapten när vi tog en kort tur med båten efter ett dagsjobb på båten!
image464
Far och dotter i en puss!!!

Det var allt för denna gången men det kommer mera och jag känner mig mycket nöjd med hur resultatet blir efter mycket arbete som jag har lagt ner på denna båt, vågar inte räkna tiden men det skall man väl inte göra eller hur!

Ha en bra fortsatt bra helg på er alla, i morgon blir det städning på landet!, puh ingen rast ingen ro!

Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-27 07:08:42

God morgon !Japp här är bra.Firar min 40 årsdag med min släkt idag lite i förväg(fyller ju i maj)
BRA du har beställt goväder! Vi åker på torsdag! Ska bli så underbart!Fina bilder.Den på dej och dottern var supersöt! KRAM!

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-27 07:19:37

Näe jag hävdar bestämt att det är trettio men mitt leg säger något annat! Feltryck säkert!
KRAM!!!! Och tack!:))

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-04-27 14:15:20

Va härligt att få ta en tur på vattnet. Ha en fortsatt bra helg.
/P

Postat av: Anna

Publicerad 2008-04-27 14:29:24

Ser ut som Åkersberga kanalen? Hääääärligt!! Fin båt,mkt timmar går åt..men då har du ju inga problem med fritiden ;)
(hittade hit via annan bloggare)

Postat av: Eva

Publicerad 2008-04-27 19:24:09

Å så härligt det där såg ut! Får mig att minnas alla härliga dagar man hade i skärgården förr... Jag måste verkligen se till så jag hittar en sommarkåk (att köpa) snart. Behöver inte vara sjötomt, bara man har tillgång till en brygga i närheten. Så man kan köpa en liten båt! :-) Fast, nu har jag iallafall två veckor i juli att se fram mot - då ska jag hyra en kompis stuga norr om stan. Ligger bara några hundra meter från vattnet :-) Ska bli härligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela