Jag och mina barn på resande fot i livet

Livet ÄR ett enda stort JOBB

Publicerad 2008-04-08 09:25:48 i Båten,

Eller vad säger ni?
Jag är väl den typen som är jag åtar mig ett jobb också måste slutföra den och det är ju bra eller hur :-D
Men det finns en baksida på allt men men.
Vad har hänt den senaste tiden jo, mc instruktörsbiten är i full gång och jag var på teoriutbildningen hela helgen.
Tungt men roligt var lite seg på söndagen eftersom jag var på en 40:års fest på lördagskvällen, det var år och dar sedan jag var ute men hinner inte med det nu för tiden har ju som sagt var en hel del annat att slutföra.
Det börjar hända en hel del saker på båten och det är med styrhytten som jag nu börjar stänga in alltså täcka regelverket och isoleringen för att sedan måla vitt, blir super nice.
Har även svetsat ett avgasrör till diesel värmaren och el aggregatet. Hmm gjorde detta utanför mitt hus till mina granars glädje :-D
image437
image438image439
Var riktigt roligt, det var ett tag sedan jag svetsade och slipade men takterna finns kvar :-D
Från ett rakt rör till denna .
Sedan skulle den sättas fast på båten också!
image440image441
Lite trång och svetsen ovanför mitt huvud och dieseltanken på högersida var ganska tuft att både slipa och svetsa.
Men det blev bra!, tycker jag i alla fall.
Styrhytten börjar nu ta fart!image442
Ny bänkskiva och mycket lack
image443
På höger sida innan färdigt resultat
image444
Inte riktigt klart men ändå!
Så här kommer det att se ut! fast städat förstås!
image446image447

Det var alles för tillfället, men det kommer mera.
Sköt om er där ute!

Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-08 09:52:36

Tjusig bänkskiva!
Vad duktig du är! :))

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-04-08 14:24:05

Jepp regn och snö om vartannat! Hoppas det är bättre i stockholm den 1 maj då Håkan och jag åker ner!

Postat av: Eva

Publicerad 2008-04-08 18:25:22

Oj vad du jobbar och sliter :-) Får känslan av att du är en kille som gör sakerna ordentligt också, inget slarv där inte :-)) Själv är jag bättre på att dra igång olika projekt, fast med tiden kan jag tyvärr ledsna. Men jag jobbar på det - att lära mig slutföra saker. Just nu kämpar jag med att hålla modet upp som egen företagare. Det var lite tuffare än jag hade trott. Det är pappersgörat som är det tråkiga....
Jag hoppas du tar dig tid och kopplar av lite på kvällen också - så att du inte BARA jobbar och sliter :-)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-04-09 10:10:57

MC-instruktör? Hur då?
Har själv varit det för.....oj.....kan inte räkna så långt tillbaka. Något som SMC, FMCK och polis fixade varje vår. Kurs med MC-poliser tidigt på våren och ut i skogen och lekte.
Har nu lämnat MC-livet för länge sen.
/P

Postat av: Eva (igen)

Publicerad 2008-04-09 18:40:26

Jasså du lever också "dubbelliv"? :-)) Fast som en kompis sa till mig; då kan man "både äta kakan och ha den kvar". Skämt åsido, jag tycker det känns rätt bra att ha det så här. Ena veckan kan man ta det lite lugnt och bara vara mamma, sedan är man ensam och kör lite hårdare med jobbet. Det känns faktiskt helt ok.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-04-09 21:01:52

Ang MC. Jag körde i FMCK i många år och har hållit mig till Offroadcycklar. Men, vad brukar hända? Dumdristig och orädd, lånad MC, nyasfalt, regn, kurva, lite för fort, akuten.......

Har försökt att ta upp det men, nej. Tror inte att jag någonsin kommer att köra igen. Men man ska aldrig säga aldrig.
/P

Postat av: Joachim Hermann

Publicerad 2008-04-10 14:07:24

Kompis, jag är stolt över att få ha dig som min bästa vän!!!

Vad innebär egentligen ordet "stress"?
Jo, antingen "överansträngning", "påfrestning",
"spänning", "nervositet", "oro", "jäkt", "hets" eller "press" ....
Så hur positivt känns dessa ord? Inte mycket!!!

Men hur tusan ska man då känna någon som hellst glädje i stressen?

Först och främst "stanna upp", "fundera/tänk till", fråga sig: "varför känner jag så här just nu? Kan jag bryta mönstret? Finns det en annan väg till samma resultat? ....

Ja säkerligen finns andra vägar att gå för att uppnå sitt mål! Stöt inte ifrån dig problemet när det dyker upp utan stanna upp och fundera ut en lösning som känns bättre för din egen kropp och sinne!

Livet är för kort för att stressas igenom, sök någon eller något som får dig att känna glädje, lugn och harmoni, ladda upp batterierna och ta tag i monstret
"vardagsstressen", så ska du se att du besegrar det med flaggan på topp.

Kram från en sann vänn!
/Jocke

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela