Jag och mina barn på resande fot i livet

Regn , regn och åter regn!

Publicerad 2007-10-31 13:08:06 i Båten,

Regnet har onekligen vräkt ner de senaste dagarna och det fick jag uppleva idag!. Blev fast i en trafikolycka idag och blev sittande i köerna i ca 30-40 min 100 m från olycksplatsen då vägen blev totalavstängd.
Det blir väl så när man inte kör efter väglaget utan brakar på som vanligt!

I morgon är det en stor dag, min älskade Alexandra fyller 4 år... Grattis min lilla prinsessa!

Har även varit på båten och jobbat lite börjar få till styrhytten nu, började med stommen till britsen i styrhytten och den blev mycket lyckad, skall köpa formplyfa idag för att göra den klar! Bra jobbat Matte, hmm det är kanske inte jag som skall säga det men alla behöver vi en klapp på axeln och varför inte göra det på dig själv någon gång.
Soffa styrhytt 2Soffa styrhytt

Som synes så börjar även isoleringen hamna där den skall. All trä panel som man ser skall det sättas på teak plywood så stommen kommer man inte att se, så det kanske är lite svårt att se nu hur det kommer att bli.
Kommer nog också att göra sitsen uppfällbar så att man kan stuva undan lite saker så allt inte behöver ligga framme, skall nog även göra så att den blir sovbar brits och dessa kan man ju aldrig få för många av, även fast min familj inte är så stor just nu!

Har också bytt luft intagen till motorrummet också, sitter nu isolering på insidan och ett fläktsystem är också på g som gör att diesel lukten vädras utifrån båten så kanske man kan hålla båten luktfri :-D
Styrhytt liuft inttag före
Efter rivningen av den gamla rutna panelen!
Styrhytt luft inttag efter
Ny panel på plats dock inte riktig klar vi den tagna bilden men i verkligheten är den nu klar, sitter även isolering på insidan och runt om.

Det är kul att se att det är flera som läser min lilla blogg och det gör att man skriver mera, tack för det alla!

Matte vid den bärbara datorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela