Jag och mina barn på resande fot i livet

Livet går vidare

Publicerad 2007-10-17 09:30:00 i Allmänt,

Är och jobbar i Tyskland, trodde inte att jag riktigt skulle tycka om detta land. Man har ju tyvärr lite fördomar och i min tanke så är Tyskland grått ,trist, färglöst och mycket betong.

Men inte där jag är... underbart kuperat med gudomliga mc vägar. Vore det inte för mina barn och några andra personer som betyder mycket för mig skulle jag ta mitt pick och pack och dra, bara skaffa sig ett nytt liv strunta i de förgångna som man ibland kan ha starka åsikter om.. nog om det!

Jag bor på ett mycket trevligt hotell som heter någon liknande "blaue ecker" eller hur det nu stavas!
Underbart vackert mitt i byn Adenau väldigt pittoreskt liten by, var igår och åt på en asiatisk resturan och drack vin till maten, vinet var väl inte så välldans gott men det gick ner.
Sist jag var här så hade jag ett rum som var vänd mot en kyra som klonande en gång i timmen, kändes som om man hade klockan som sängpartner. När jag beställde rum denna gång så sa jag att jag gärna ville ha ett rum åt andra håller, döm till min förvåning så kände hon igen mig som tog imot samtalet, måste ha gjort ett bra intryck förra gången jag var här, så hon löste detta med rummet utan problem.

DET LÖNAR SIG ATT MAN ÄR TREVLIG MOT ANDRA!, annars kan man efter ett tag få tillbaka det med hull och hår.

Hyrbilen som jag har är en sprillans ny Audi A3 1.6, det är den slöaste bilen jag någonsin har kört, längtar efter min bil.....

Få se om jag skall ta mig till Nuburring (stavs inte så, jag vet!!) banan idag för att kanske se några tokstollar köra, fick höra att Mikael Persbrant som jag träffade här på min förra visit kraschade sin Porsche, synd att han har väl pengar för att köpa några nya.

Ha de´
Matte

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela