Jag och mina barn på resande fot i livet

Båten

Publicerad 2007-06-03 21:00:19 i Båten,

AAAA underbart väder!! man längtar till skärgården med sol och bad!
Jag fick hjälp av min underbara vän Jocke, vi fixade till targabågen (sänkte den med 55 cm).
Vi fixade också klart (nästan) durken (golv på landkrabba språket) Nästa steg blir att fixa till dörrarna och trycka in fönstren. Min för hoppning är att båten skall i vattnet innan den 15/6 och som det ser ut nu så fixar jag det.
Solen tog där den skulle idag även fast man inte var på sjön :-)
image89
Jocke lite fundersam, gör han rätt och hur tänker han hmm
image90
Jag med svetsen, hmm går det att svetsa i plast?
image91
Fråga är varför jag ser sur ut, ser jag ut så när jag är konsentrerad?, (luktade lite bränt fläsk om mig idag)
image92
Är det en fågel, är det ett ufo? nej det är ju jocke uppe på styrhytts taket.

Tack för hjälpen idag kompis!
P.s TAck Magnus och Ullis för att ni kom ut till oss med er fina hoj... ser fram imot en pilsner med er på böljan den blå

Skepp & Hoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela