Jag och mina barn på resande fot i livet

En ytterligare dag att vara stolt över

Publicerad 2007-12-29 16:57:17 i Båten,

Dagen började med fint väder och avslutade den med spöregn :-(
Burr vad kallt att jobba

Som ni ser så är platsen inte direkt skyddad som jag jobbade på men jag frös faktiskt inte, som mamma alltid har sagt det finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder. Dock när det började regna så blev det kallt men jag var klar då som tur var vara bara tvungen att panik lägga in alla bräder som jag hade liggande på släpet.

Så till dagens bedrift

Fixade ordning styrhytten dörr på styrbordssidan, äntligen är den klar efter dörrbytet som skedde förra året.
Är riktigt nöjd med hur allt blev, måste slå mig för bröstet och inse att man är ganska duktig ändå även fast man är en IT tekniker :-)
Det blev en hel del sågande, slipande och hyvlande idag men se själva resultatet.


Dörrsida före
Så här såg plankan ut innan jag var klar!
Dörrsida efter
Mycket hyvlig och slipning blev det i snårblåsten. Denna bit skall sitta ovanför dörren för att leda bort vattnet så att det inte skall regna in och jag ville ha en med mjuka linjer så det inte skulle blir så kantigt!. Jag lyckades!
Dörren klar

Ja så här blev det, allt som är träfärgat är fixat för idag, som sagt ytligare ett steg närmar resan med mina barn i vår :-D

Var vid båten ca 10 och åkte därifrån ca 15 utan uppehåll för lunch. Den som tycker att det tog väl lång tid för några ynka plankor kan komma och jobba och göra det snyggt på kortare tid är mycket välkomna!

Ikväll blir det bara slappa, känner mig ganska sliten med mycket spring upp och ner på båten.

Ha en trevlig lördags kväll alla!!

Kommentarer

Postat av: cattis

Publicerad 2007-12-29 17:27:11

Ja det där har du nog rätt i att shoppingbegäret sitter i kvinnans gener. ;) Dock så är jag bara en sucker på det som är fint eller luktar gott så allt nödvändigt och tekniskt återlåter jag till omvärlden..det är väl sånt som killar oftast är lite beroende av.

Yes, har iaf ett ansikte som en babyrumpa nu :)
Fin båt! Ser mysig ut att åka runt i =)

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 17:32:00

Var ju det som var tanken att mysa med sambon och se nåt kul på teven:))

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 17:51:28

Hm..om du kollar mitt sista inlägg ser du sambons plan på kvällen..
Staaaaaaaaaaaaaaaackars lilla mej:))

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 17:56:17

Somliga ja...;))
Nä ingen mening...blir ju ingen utdelning på det då det är "den" tiden i månaden..men iofs kan ju lura karlstackarn;))
Vad ska du syssla med då? Spela Yatzy med mej:))???
Jaaaaaa det vore ju kul...Undra om hundar kan lära sej spela Yatzy??hm..

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 18:09:49

Jamen då tar jag emd vinet (då ditt är slut) och spelet och kilar över då? eh....du bor???
Jahadå...att karlar är lättlurade var ju ingen nyhet:))

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 18:10:31

Men då kontaktar jag henne om en tid som passar för fika då:)

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 18:15:01

JO där är man ju emellanåt..pappa är därifrån och syrrna bor på Värmdö..
Men du...nästgårds???40 mil typ va??Jag tror han märker om jag blir borta så länge:))Men kan ju fråga om lov iofs:)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2007-12-29 18:25:59

Hehe, ja det verka som flesta tjejer tycker om shopping och det gör jag med :).
Gott Nytt År..

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 18:26:30

Mja säger nog sanningen..."du är så tråkig som ska se på hockey så jag åker till Åkersberga och spelar Yatzy och dricker vin med en okänd Karl"

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 18:36:09

Jag ser gärna hockey...Då Timrå spelar.. men inte juniorhockey..inte om jag kan väja bort det..
Nä han får titta...vi är ju inte livegen för vi är sambos:)) Jag klarar mej nog:) Får hitta på nåt...sådana här gånger är jag gald över internet :))

Postat av: Pernilla

Publicerad 2007-12-29 18:38:53

Du med..

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 18:41:54

Ja stackars dom då du...ojojoj...
:))
Ingen aning vilken film...Inte Alfons va?? näe....där är det ju ska bara som
är standardrepliken...bra motto han har den krabaten:))

Postat av: Jessica

Publicerad 2007-12-29 18:44:30

Här behövs det glittra:)

Postat av: Cattis

Publicerad 2007-12-29 18:47:22

Jadu det har du rätt i.. någon måste ju ha dotorpositionen en lördagkväll också, alla kan inte va ute och röjja ;)

Desamma desamma!

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 18:52:07

Har noll aning!?!? Hjälp mej då?

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 18:59:52

Göta Kanal??

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 19:04:50

Yeah!!!! Jippie...vad glad han ska bli:))

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 19:18:29

Tack....du är väldans trevlig du med:) Oj....har disken blivit lidande nu...så synd..:) ses hoppas vi!

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-29 19:24:23

Mja du kan ju drunkna i disken...vet man aldrig...
Diska lugnt:)

Postat av: Natta

Publicerad 2007-12-29 21:00:10

hehe tackar :D
jo det skulle väl vara super för dem!
ha en fin kväll!

Postat av: Mizca

Publicerad 2007-12-29 21:28:23

Haha, så farligt är det inte. Eller kanske, min man köper massa filmer men han kollar inte på dom. En tredjedel av hans filmer är nog osedda. Dum som han är.
Haha, jo min smak är bra men makens urusel eftersom han inte gillar sånt som jag gillar. Haha.

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-30 10:58:18

Känn dej länkad...Och God Morgon!

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-30 17:07:15

Mäh! harru gjort slut??? :))

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-31 09:16:47

Barn är underbara varelesr:)
hahah nja..liiite teve blir det nog...Men inte övervägande.Vi firar i hemmets lugna vrå med god mat gott dricka o skumpa på tolvslaget...
Måste ju hålla koll på de barn som ska vara ute..:)Minsta tyckte han o hans kompisr kunde leka krig på tolvslaget och då låtsats det var RIKTIGA bomber då det small..Jo tjena..Den killen får vara inne med mammsen han på slaget! Eller på vår terass...bor på 7 våningen uppe på ett fd.berg så utsikten är oslagbar på nyår! Vi ser från alla håll:)) Ett skådespel:))

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-31 09:23:18

MMM min favvo är choklad choklad choklad choklad...nämnde jag choklad??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela