Jag och mina barn på resande fot i livet

Ännu en dag vid båten

Publicerad 2007-12-15 14:33:32 i Allmänt,

Burr snacka om att det är rått väder ute........
Idag så var jag uppe med tuppen och åkte och köpte bräder till båten, dessa skulle jag ha till styrbordssida (alltså högersida) ner i salongen.
Kallt väder vid båten
Min tanke är att jag skall bygga en rak vägg som också döljer ett fack som man kan ha att stuva saker i. Den kommer att var 70 cm från duken (golvet) minus ca 5 cm som utgörs av 3cm frigolit och 2cm av bräder som skall bli nåtat trägolv.
Bilden nedan visar det som jag gjorde igår med isoleringen av motorummet från salongen.
Bygga för avgassystemet i salongen
Ni kanske tycker att den ser konstig ut på vänster sida men där kommer pentryt att börja så jag måste sluta någonstans :-D. Tanken är också att jag skall dölja avgassystemet helt och att det inte kommer att synas alls.
Högersidan i salongen
Nu ser ni att väggen är klar det är så hög som den kommer att bli och från den nya väggen till den gamla så kommer det att bli en hylla. I hörnet så kommer salongens tv att monteras.
Höger sida i salongen
Här se ni akterut hur den smalnar av. Där ventilen är så funderar jag på att bygga en hylla som kommer att gå ända upp men det görs i efterhand då jag inte vet om det kommer att bli snyggt. Bygger jag den i efterhand så om man i framtiden vill ta bort den så är både väggen och golvet redan intakt, bra tänkt va!
Det kommer nog att dröja ett tag innan nästa gång för det nalkas jul.

//Ett steg närmare klart och göta kanal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela