Jag och mina barn på resande fot i livet

Då har inspirationen kommit tillbaka!

Publicerad 2007-08-06 09:56:26 i Båten,

Det kommer bilder från Västervik det lovar jag men först lite uppdaterad info gällande båten.
Ny instrument panel har kommit till (dock finns inte alla mätare i panelen, vet inte var det kortet tog vägen)
image112
I helgen så jobbade jag mycket med elsystemet, finns inte det så fungerar ju inte båten. Jag tänkte "äää jag drar" nytt då vet man att allt verkligen fungera som man vill.
Om man tittar på bilden så kanske ni undrar hmm detta kommer han aldrig att få ihop (hade samma tanke själv, skall jag erkänna)
image113
Jaha, det var bara att böra att ta bort en kabel i taget och dokumentera. Den som om hade gjort detta från början hade i alla fall tänkt till lite, många kablar var faktiskt upp märkt öven fast dem slutade i ingenstans.

Det jag skall göra som den som drog systemet tidigare inte gjorde, det är att jag kommer att dra en tjockare matarkabel för 12 & 24 V och inte en miljon små tunna kablar och det gjorde jag i går, nu är det bara jordkablarna som fattas. Det blir 2st eftersom jag kommer att skilja 12 & 24 V helt har för mig att man inte skall dela jord när man har olika spänningsmatningar.

Några kablar kan jag faktiskt använda så alla kablar försvann inte!. Efter mycket ner och upp från motorrummet och en massa dokumenterande så blev resultatet följande
image114
Nåå vad tycks! Det tog faktiskt bara 1.41, även med några korta avbrott som att dricka vatten och att prata med personer som kom och berömde båten (det triggar verkligen mig att fortsätta). Jag vill verkligen se deras min är dem ser att båten är borta, alltså jag är ute och åker med den.

När motorn är startad så kommer det att kännas som en vinst! varför jo
1. När jag åtar mig något så skall det bli klart (även fast det tar en liten tid)
2. Att jag kan koncentrera mig även fast det är tungt runt om mig i livet
3. Att visa att jag kan banne mig själv
4. Ett stort steg närmare Göta kanal!
Åter kommer med mera status, glöden har åter igen blossat upp!

Skepp o Hoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela