Jag och mina barn på resande fot i livet

Äntligen....

Publicerad 2006-07-27 11:42:26 i Båten,

Är gångborden slipade och målade med 2st lager (rågade) rostskyddsfärg. aaaaaaa vad skönt, det har legat som en tung börda.
Jag blev faktiskt färdig i tisdags men webben låg nere så jag kunde inte uppdatera då!
På tisdagen tänkte jag att jag skulle åka tidigare till båten eftersom det skulle regna hade jag hört, så det var bara att sluta på jobbet kl 15:00 och åka direkt till båten. Historiskt så har jag kommit ungefär 1-1,5 meter med slipning och målning varje gång jag har varit där. Men denna gång var det något annorlunda, allt flöt på och när jag gick till bilen (för en välbehövlig sträcka ryggen dags) så blev jag förvånad kl var bara 17:30 och jag hade redan kommit till aktern, så va f..n tänkte jag idag så skall allt bli klart till vilket pris som helst..
Som ett under så kom det inte en droppe regn utan faktiskt så sken solen nästa hela tiden, helt underbart.
Kl 21:20 var jag klar med allt även målningen, det kändes som ett historiskt klockslag, att äntligen var grovgörat klart med däcket och bra blev det snacka om ny båt.
Jag åkte till den lokala pizza haket och gick in och beställde en pizza med salami på mums, snacka om blickar jag fick när jag kom in, hmm kanske det hade med min outfit att göra och min väl tilltagna maskara som nu låg utsmetad över hela min kropp ;-)
Skitig båtägare

Snabb som man var så fällde man den kanske inte så genomtänkta kommentaren "hehe jag är svartare än er!" som tur var så kanske dom inte riktigt förstod vad jag menade.
Praktiskt taget så har jag varit nere på båten varje dag mellan 2-5 timmar, det är bara för att tjejerna är nere på västkusten har semester och Kalle & Adam inte är här så vad finns det att göra jo jobba, jobba.
Nedan kommer lite bilder på det färdiga däcket, håll till godo!

Babordssida framifrånBarbords däckakterdäckSlipning och målning styrhytt/förpik

Hojhoj på er alla nära och kära

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela