Jag och mina barn på resande fot i livet

Ännu en båthelg samt ett lite missöde "suck"

Publicerad 2006-07-10 08:29:32 i Båten,

Hej alla glada.
Då ännu en helg dånat förbi, med lite slappning och mycket annat.

AAAA vad jag börjar ogilla att slipa, jag har slipat på båten spacklat medan gumman målade.
Det är skönt med sällskap på båten när man jobbar, då kan man prata lite och inte bara jobba.

Lördagen började bra, åkte till Woody och köpte mera spackel och järn tillbehör till taragabågen.
Åkte till båten och spacklade och slipade.

Innan vi skulle åka till landet till kära mor så kulle jag åka till soptippen och slänga skräp och när jag var klar och åkte hem så började det osa målarfärg och jag stannade till.
Å vad hade hänt jo "5 LITER MÅLARFÄRGA HADE RUNNIT UT I BAGAGELUCKAN" AAAAAAAAAAAAAAAAA VILKET J......A S...T, det var bara att slita ut allt och börja med att torka ur bilen medan övriga familjemedlemmar åkte till landet.

Det gick ganska bra, måste bara byta ut bagage mattan och sidoväggarna i bilen, jag får väl åka till min kompis Christer Rudd på Volvo och pruta på lite inredningsmaterial.

I går så färdigställde jag bad bryggan samt targabågen JIPPI.
Mina stolta byggnadsverk, jag är superstolt över dessa. Varför slänga ut dyra pengar på färdiga saker när man kan göra dessa själv och skryta över dom ;-)
Badbrygga
Se fram imot att sitta på denna STORA bad brygga med måtten 145*120
Targabåge

Designen blev lite annorlunda mot vad jag hade tänkt men denna blir perfekt.

Hade´ alla från matte the work a hollic och " svetsguru/målarmannen/slipmannen "

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-07-10 09:56:01

för att inte tala om alla de andra goa egenskaperna du har...puss i ljumsken till dig min kära man...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela