Jag och mina barn på resande fot i livet

Ankarspelet är nu borta på båten

Publicerad 2006-07-12 08:52:19 i Båten,

Hej och hå luden tå!
Det positiva är att det blir framsteg med båten, i går kväll så slet jag bort ankarspelet och passade på att samtidigt måla och slipa.
Måste beundra färgen jag köpte, vilken mirakelfärg. Jag provade att med min vinkelslip som jag har monterat en stålbortstrissa på inte lyckas få bort färgen även fast jag verkligen trycker hårt.
Det bådar gott inför framtiden och kanske inte något mera rostknackande, JIPPI
Så när jag nu gör detta grundligt fäster färgen kalas bra och ny rost får då inte fäste.
Ankarspel bort & slipat
Ser bra ut va!, det är svårt att se där träplankan ligger att detta är en upphöjnad, dock lite färgskiftning med det jag målade på igår men det kommer att försvinna när jag målar på med 2 lager däcksfärg.
Det vore konstigt om rosten får fäste med 4 lager rågat med färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela