Jag och mina barn på resande fot i livet

Hjälte?

Publicerad 2006-08-07 08:34:14 i Allmänt,

Hej alla.
Måste berätta om en händelse som utspelades på Rydbo Saltsjö bad i går ca kl 13:00.
Jag var där med barnen och badade när Kalle plötsligt sa till mig att det ser ut som en farbror inte kan simma, jag såg direkt att hans simsätt inte var normalt då han sjönk allt djupare för varje gång han tog ett simtag och att han knappt kunde hålla sig över ytan. Jag skrek till Kalle "Ta hand om Alexandra" och sedan sprang jag ut på bryggan och dök i och skyndade mig ut till honom då han precis sjönk. Jag lyfte upp hans huvud över vattnet samtidigt som jag vände honom om och simmade med honom mot stranden (det var ju tur att man för över 15 år sedan tog flera livräddningsmärken). Väl framme då vi bottnade, så stod vi där någon minut för att hosta upp lite vatten och någon kom för att kontrollera vad som hade hänt.
Det kändes verkligen skönt att göra insats och inte behöva läsa om ytterligare ett dödsfall i tidningen.
En olycka sker så lätt, lättare än vad man tror, det hela hade börjat med en kallsup och sedan blivit flera.
Jag och Kalle var där på rätt plats vid rätt tid, mannen kom och tackade mig när han och hans sällskap skulle gå hem, jag känner mig stolt.

/Matte en man i dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela