Jag och mina barn på resande fot i livet

Måndagen den 5/4-10

Publicerad 2010-04-07 22:24:33 i Utflykt,

Vaknade runt halv 8 så det blev en lång natts sömn då vi somnade runt 21:30 i går men det är vanligt när man är ute på sjön värme och vågor gör att kroppen får jobba på högtryck. Än så länge känner barnen ingen antydan till sjösjuka, dock så tog K en tablett igår för säkerhetsskull. Efter att vi hade fyllt på vattentanken som rymmer 800 liter som tog ett bra tag att fylla så begav vi oss ut igen. Vattnet utanför hamnen Altea var mycket lugnt men det var ganska stora dyningar från gårdagens vind. Vi påbörjade vår resa mot Ibiza men efter ett tag kunde jag läsa på K´s sätt att vara att han inte tyckte det var bekvämt att åka dit så då ändrade vi kurs mot Valencia istället. Utanför Denia så blev vi stoppade av en polisliknande båt som började vinka åt oss det visade sig att vi åkt närmare än 3 Nm från stranden och där var det endast 3 knop för att det var ett naturreservat. Efter överlämnande av en broschyr som beskrev detta så tuffade vi vidare mot Valencia. Väl framme och efter att vi hade gjort ordning båten lite så letade vi efter hamnkaptenen som inte kunde ett ord Engelska så jag fick igen nytta av min var 10:e ord förståelse spanska och det fungerade J. Vi ville röra på oss en sväng så vi gick mot staden men om jag fattade det rätt så kulle vi egentligen ha gått mot höger men vi gick åt vänster och upptäckte att vi snart kom in till en lite förort efter en 20 min promenad och då började det små regna lite så vi beslutade oss för att gå tillbaka. Middag och filmvisning stod på kvällsagendan. Vi hade redan bestämt oss för att stanna 2 nätter för att vi tänkte att i morgon skall vi ta oss in till Valencia för att gå en sväng i standen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela