Jag och mina barn på resande fot i livet

Ibland funderar man kanske lite mycket?!

Publicerad 2008-01-15 19:10:52 i Allmänt,

Idag när jag åkte hem från jobbet så dök tanken upp, "alla dessa måsten", vad skulle man göra utan måsten?

Man måste inte åka till jobbet
Man måste inte ha pengar
Man måste inte slita barnen ur deras sängar varje morgon
Man måste inte tvätta kläderna

Skulle man bli grottmänniska då? om man inte hade dessa måsten isf är det ju JÄTTEBRA att vi har dem eller hur
Pengar

Skulle man ha det roligare om man var ekonomisk oberoende? kanske ett tag i alla fall.

Vad skulle ni göra om ni var ekonomisk oberoende?

Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-15 19:20:06

Skulle se till så många om nu inte alla världens barn fick mat för dagen.
Säkert shoppa loss rejält iallafall till en början..
Skänka till välgörande ändamål (vissa utvalda som ligger mej varmt om hjärtat)
Se till så att en värmestuga (för dom hemlösa) ner i centrum kunde ha öppet hela vintern varje dag.
ja du det är nog mycket jag skulle göra...

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-15 20:59:38

Allt bra?

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-15 22:01:39

God natt vännen...sov gott..

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-01-15 23:25:05

Tycker du ska sluta me alla måsten för en dag... när du inte har barnen vill säga...*ler*
Idag har jag varit ute och motionerat mig själv igen... Det var jättehärligt!! God kväll!!
Kraaamis

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-16 05:34:30

God morgon och tack för grattiset...äen om jag tycker dom som orkar läsa dravlet jag skriver skulle ha ett Grattis för dom orkar:) Så Grattis..

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-16 08:02:15

Ja det är nog så..amn orkar skriva men inte prata,det är just barnen som jag tänker på och besluten gäller..

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-01-16 20:59:32

Ekonomiskt oberoende, mmm, jag gillar tanken. Jag skulle köpa ett stort hus. Skulle bygga en separat byggnad aka fågelhus där jag skulle ha en massa fina fågla(undulater). Skulle inte sluta jobba men skulle nog plugga och resa vid sidan av jobbet. Att starta eget vore heller inte fel. Nu uppfattar jag "ekonomiskt oberoende" som att man har så mycket pengar att man inte behöver tänka på att man inte kan göra det(resa, shoppa osv) eller låta bli att göra det(jobba) pga pengabrist.
Det skulle mao innebära en massa frihet!!! Och pengar till familj och vänner!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela