Jag och mina barn på resande fot i livet

Julen närmar sig med stormsteg!

Publicerad 2008-12-21 16:38:04 i Utflykt,

Ja vad kan man säga, granen köpt och på plats, den blev jättefin och det var barnen som klädde granen.
Sillen till jul lunchen är klar och självklart hemgjord och följande blev det.

Senapsill
Skärgårdssill
Glöggsill
Löksill

Riktigt nöjd med smaken på dessa, ingenting går upp mot hemlagat.
Provade också att göra hemgjort mjukt tunnbröd som skall fungera som rullader med massa mummsigt på insidan, provasmakade tunnbrödet och även detta med ett mycket lyckat resultat....
Julskinkan skall fixas på tisdag och det sista med min gravade lax som kommer att ha en smak av apelsin, den ligger på gravning just nu om det är så det heter?!?!?.

Båten skall fixas då vi åker nästa tisdag och är ute i några dagar, det är en hel som skall damsugas och skuras.

Det var allt för denna gången..

God Jul på er alla!!!!!

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2008-12-21 18:29:29

Du verkar ha full kontroll härligt. Själv har jag handlat massa mat på nätet idag, haha kram

Postat av: Jen

Publicerad 2008-12-22 15:30:13

Åkej, jag har köpt en gran,,, luktar gott inne. Kram

Postat av: Ann

Publicerad 2008-12-24 06:03:54

GOD JUL!

Postat av: Anoucha

Publicerad 2009-01-01 13:00:43

God fortsättning på det nya året !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela