Jag och mina barn på resande fot i livet

Tjohoo

Publicerad 2006-07-04 12:13:22 i Båten,

Jaha då har ännu en helg passerat med jobb och nöje.
Varför åka utomlands när man har Svedala med värme... bra fråga, jag/vi trivs hemma i värmen.
Familjen vill verkligen åka ut med båten, så jag jobbar som bara den.
Jag, Kalle och Adam åkte en sväng med vattenskotern på söndagen, haha det var roligt vi skar genom 2st vågor och vattnet onekligen sköljde över oss, vi kommer nog att ha roligt med denna leksak.

Kalle hjälpte mig att färdigställa targabågen, det blev mycket perfekt, det är verkligen kul att bilden som jag hade i huvudet (ja för dom som undrar så har jag faktiskt ett huvud) verkligen blev sååååå rätt i verkligeheten.
Skall i och för sig inte ropa hurra ännu, den sitter inte på båten ännu och bild kommer senare.
I går kväll så begav jag mig igen till båten för slipning och målning av styrhytten samt förpikens tak, blev nöjd även fast jag fick med mig fel färg. Det blev däcksfärgen istället för rostskyddsfärgen så det är bara att måla en gång till som ändå skulle göras.

Som det ser ut nu så skall man eventuellt kunna plasta på lördag och kanske ev. kanske måla båten vit på söndag.
Slipning och målning styrhytt/förpik


Hoj Hoj på er tills nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela