Jag och mina barn på resande fot i livet

8/6-10 Tisdag

Publicerad 2010-06-10 20:26:39 i Båten,

07:30 Vaknade jag och började göra ordning det sista och K fixade frukosten medan A sov så sött och vaknade ca 08:10. Vi skulle ju vara vid macken 09:00 men hon blev nog kvart över och tankningen tog runt en 30 minuter och fick i ca 1200 l.... kan ni fatta 1200 liter...... i alla fall så kom vi iväg 10:10 och vi hade som mål att komma så när La Grand Rohne möjligt. De 2 första timmarna blev det vågor framifrån så det stampade lite men det fungerade. De restrerande 11 timmarna var det vågor snet akterifrån och det gav oss ibland en skjuts på 15 knop men vi körde medvetet kanska lugnt eftersom vi ville spara lite diesel så det kändes mycket bra.

På halva resan när lilla A sov så började det att spruta lite vatten ca 50 meter föröver och vad får man då se jo 2 valar som var uppe vid ytan 2 ggr och som vanligt när kameran var på plats så var dem borta.... Sista biten blev det mörkernavigering och kunde ha slutat med förödandet konsekvenser då kommunikationen inte fungerande mellan mig och K när jag skulle upp och köra på flybridgen.

Det blåste kanska mycket så vi fick sladda in på en plats och k flög upp på bryggan och gjorde fast båten. Den natten sova ialla fall jag nästa ingenting då tamparna onekligen skavde och gjorde resonans i masterbedrum men A sov i alla fall som en stock men vi la oss inte förän 23:00, en lång dag men en helt okey dag. Kvällstemperaturen är 20 grader :-) Idag körde vi ca 100 Nm och kvällshamnen blev Port Gardian http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=43.44823,4.42234 .

Kommentarer

Postat av: Jocke H

Publicerad 2010-06-10 21:24:51

En tuff start på resan! Trodde bara att det var jag som hade kommunikationssvårigheter, men tydligen inte! Visst använder du komradion som vi använt på våra MC resor? Hoppas verkligen att fortsatta resan blir lite mer behaglig! Kollade in er aktuella position "port st louis spain", det ser ju riktigt nice ut!

Fortsatt underbar semester!

Kramar till dig, A och K :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela